Завдання
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії,
2012 рік
8 клас
Тестові завдання
У завданнях 1-10 необхідно вибрати одну правильну відповідь.
Правильна відповідь на кожне завдання – 1 бал
1.
Укажіть, від чого залежить
кількість висотних поясів у горах:
А. Кількості опадів В. Висоти
гір та їх географічного положення
Б.
Епохи горотворення Г. Складу та віку гірських порід
2.
Укажіть, у столиці якої країни
Сонце двічі на рік буває в зеніті:
А.Франції Б.
Індії В. Алжирі Г. Кенії
3.
Визначте, якою буде відстань на
карті з масштабом 1: 50 000 000 між
двома містами, якщо на місцевості вона становить 3 750 км:
А. 3,75 см Б.
1,85 см В. 7,5 см Г. 18,75 см
4.Зазначте вітри, які приносять вологу на основну частину Південної Америки:
А. Мусони Б. Західні
В. Пасати Г. Памперо
5.
Визначте, наслідки навколосвітніх
подорожей двох літаків - одного за
екватором (1), іншого – за меридіаном (2), якщо швидкість їх руху однакова:
А. Подорожі будуть здійснені одночасно
Б. 1-й літак швидше здійснить подорож
В. 2-й літак швидше здійснить подорож
Г. Залежно від пори року або перший, або другий літак
6.
Укажіть тектонічну структуру, яка
утворилась у результаті прогину фундаменту платформи:
А. Западина
Б. Щит
В. Грабен
Г. Плита
7.
Виберіть найбільший за площею
острів України:
А.
Зміїний
Б.
Джарилгач
В.
Довгий
Г.
Березань
8.
Назвіть прилад, яким вимірюють
абсолютну вологість повітря:
А. Психрометр
Б.
Гігрометр
В.
Анемометр
Г.
Манометр
9.
Визначте річку, яка
протікає південно-західним кордоном України
А.
Десна
Б.
Західний
Буг
В.
Рось
Г.
Дунай
10. Скільки солі (в кг) можна добути з 1м3 води
Чорного моря, якщо його середня солоність становить 20 ‰.
А.
20
Б.
2
В.
0,2
Г.
0,02
Завдання 11-15 мають на меті
встановлення правильної відповідності. Правильна відповідь на кожне запитання –
2 бали
11.
Знайдіть
відповідність між способами позначення на карті та відповідними об'єктами:
А.Якісний (кольоровий) фон
|
1. Розташування населених пунктів, печер, родовищ корисних
копалин
|
Б. Ареали
|
2. Поширення ґрунтів і природних зон
|
В. Знаки-геометричні фігури, буквені символи, точки тощо
|
3. Поширення кам'яновугільних басейнів, нафтогазоносних
областей
|
Г. Ізолінії
|
4. Середні температури повітря, кількість атмосферних
опадів, солоність морських вод
|
12.
Знайдіть
відповідність між дослідниками та дослідженнями, які вони здійснювали на
теренах сучасної України в ХХ ст.:
А.Висоцький Г.М.
|
1. Вивчав геологічну будову України
|
Б. Бондарчук В.Г.
|
2. Досліджував степове лісівництво
|
В. Погребняк П.С.
|
3. Розробив учення про біосферу
|
Г. Вернадський В.І.
|
4. Розробив класифікацію типів лісів українського Полісся
|
13.
Установіть
відповідність між островами та
особливостями їхнього географічного положення:
А.
Гавайські
|
1.
На сході омиваються водами Філіпінського
моря
|
Б.
Маріанські
|
2.
Перетинаються Гринвіцьким меридіаном
|
В.
Філіпінські
|
3.
Розташовані водночас у двох, Північній і
Південній, півкулях
|
Г.
Великі Зондські
|
4.
На заході
омиваються водами Філіпінського моря
|
5.
Перетинаються
Північним тропіком
|
14.
Знайдіть
відповідність між геологічними ерами та подіями
А.Мезозой
|
1. Глобальне
похолодання і зледеніння
|
Б. Палеозой
|
2. Майже безперервно й повсюди вивергаються вулкани й
утворювалися гори
|
В. Архей
|
3 Завдяки
сприятливому клімату в Дніпровсько-Донецькій западині формувалися поклади
нафти, солі, а в Донецькій складчастій області – вугілля
|
Г. Кайнозой
|
4. У
Кримських горах нагромаджувалися потужні відклади крейди
|
15.
Знайдіть
відповідність між віком і поширенням гірських порід на території України:
А.Наймолодші четвертинні відклади – піски, суглинки тощо
|
1. Складчаста система Кримських гір
|
Б. Давні кристалічні породи – граніти, гнейси тощо
|
2. На всій території України
|
В. Молоді, неогенові пісковики, глини тощо
|
3. Фундамент Українського кристалічного щита
|
Г. Мезозойські вапняки і сланці
|
4. Скіфська і західноєвропейська платформи
|
Теоретичний тур
1.
Одні
з найвідоміших течій Світового океану зображені на картинах. Це – «Гольфстрім»
У.Хомера і «Тепла морська течія Куросіо» Р.Кавабати. Ці художні полотна
створили митці не лише з різних країн, а й з різних континентів; та й самі
течії рухаються в різних океанах, між якими багатотисячна відстань. Однак,
незважаючи на це, згадані течії є географічними аналогами. Куросіо іноді навіть
називають тихоокеанським Гольфстрімом. Поясніть , що спільного в Гольфстріму та
Куросіо. Як виникають ці течії, і як вони впливають на клімат прибережних
територій? (10 балів)
2.
Окремі
вершини Українських Карпат мають назви, що відбивають загальні особливості рельєфу
цих гір. Так, Грунь походить від місцевого географічного терміна «грунь» ‒
невисока гора з м'якими контурами. Ще одна назва карпатської вершини ‒ Плоска.
Таке саме значення має і назва ще однієї вершини наших Карпат ‒ Плянуль, що
походить від румунського «рівна, плоска». Які географічні передумови появи
таких назв вершин? Чи й справді для українських Карпат характерні здебільшого
м'які обриси? (10 балів)
3. Карти укладають у певних картографічних проекціях
(залежно від території та поставлених завдань). Чому при укладанні морських
карт віддають перевагу проекції Меркатора (рівнокутній циліндричній проекції)? Обґрунтуйте
відповідь (12 балів).
Практичний тур
1.
Розв'яжіть
задачу. У той момент, коли в Києві місцевий час становить 12 год., у пункті, де
працює бригада геологів, місцевий час - 11 годин. Визначте географічні
координати місця роботи бригади, якщо висота Полярної зірки над горизонтом у
цій місцевості становить 49°(8 балів)
2.
Використовуючи
масштаб і умовні знак,
накресліть схему руху школярів і визначте, куда вони
прийдуть вкінці подорожі.
Школярі вирушили в похід. Вони
вийшли зі школи й пішли по шосе на північ. Через 400 м повернули на захід
і пішли польовою дорогою, через 300 м увійшли до невеликого лісу.
Пройшовши ще 300 м, діти вийшли з лісу і повернули на південний захід.
Через 100 м почалася лука, яка простяглася вздовж дороги на 300 м до
річки, що протікає з північного заходу на південний схід. Школярі перейшли
річку дерев'яним мостом і продовжили свій шлях стежиною, що йшла вздовж берега.
Через 300 м побачили поодиноку березу, від якої стежина повернула на
південь, а за 200 м праворуч від дороги розташована криниця. Відпочивши
школярі пішли на схід і через 300 м
дійшли до річки, яку перейшли дамбою. Далі їх шлях пролягав на північний схід.
Куди вони вийшли через 500 м? (10 балів)
3. Уважно розгляньте малюнок. Що на ньому зображено і яку інформацію
він несе? Як створюються подібні креслення? (12 балів)
ВСЬОГО:20+32+30+
= 82 бали
Комментариев нет:
Отправить комментарий