Олімпіадні завдання з курсу 8 класу


Завдання
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії, 2012 рік
8 клас

Тестові завдання
У завданнях 1-10 необхідно вибрати одну правильну відповідь.
Правильна відповідь на кожне завдання – 1 бал

1.       Укажіть, від чого залежить кількість висотних поясів у горах:
А. Кількості опадів                      В. Висоти гір та їх географічного положення
Б.   Епохи горотворення     Г. Складу  та віку гірських порід

2.       Укажіть, у столиці якої країни Сонце двічі на рік буває в зеніті:
А.Франції              Б. Індії                 В. Алжирі                    Г. Кенії

3.       Визначте, якою буде відстань на карті з масштабом 1: 50 000 000  між двома містами, якщо на місцевості вона становить 3 750 км:
А.   3,75 см               Б. 1,85 см            В. 7,5 см                       Г. 18,75 см

4.Зазначте вітри, які приносять вологу на основну частину Південної Америки:


А. Мусони                Б. Західні
В. Пасати                 Г. Памперо



5.       Визначте, наслідки навколосвітніх подорожей  двох літаків - одного за екватором (1), іншого – за меридіаном (2), якщо швидкість їх руху однакова:
А. Подорожі будуть здійснені одночасно
Б. 1-й літак швидше здійснить подорож
В. 2-й літак швидше здійснить подорож
Г. Залежно від пори року або перший, або другий літак

6.  Укажіть тектонічну структуру, яка утворилась у результаті прогину фундаменту платформи:


А.      Западина
Б.      Щит
В.     Грабен
Г.      Плита



7.       Виберіть найбільший за площею острів України:


А.     Зміїний
Б.      Джарилгач
В.     Довгий
Г.      Березань



8.       Назвіть прилад, яким вимірюють абсолютну вологість повітря:


А.  Психрометр
Б.  Гігрометр
В. Анемометр
Г.  Манометр




9.       Визначте річку, яка протікає південно-західним кордоном України


А.     Десна
Б.      Західний Буг
В.     Рось
Г.      Дунай



10.  Скільки солі (в кг) можна добути з 1м3 води Чорного моря, якщо його середня солоність становить 20 ‰.


А.     20
Б.      2
В.     0,2
Г.      0,02



Завдання 11-15 мають на меті встановлення правильної відповідності. Правильна відповідь на кожне запитання – 2 бали

11.           Знайдіть відповідність між способами позначення на карті та відповідними об'єктами:

А.Якісний (кольоровий) фон
1.  Розташування населених пунктів, печер, родовищ корисних копалин
Б.  Ареали
2.  Поширення ґрунтів і природних зон
В. Знаки-геометричні фігури, буквені символи, точки тощо
3.  Поширення кам'яновугільних басейнів, нафтогазоносних областей
Г.  Ізолінії
4.  Середні температури повітря, кількість атмосферних опадів, солоність морських вод

12.           Знайдіть відповідність між дослідниками та дослідженнями, які вони здійснювали на теренах сучасної України в ХХ ст.:

А.Висоцький Г.М.
1.  Вивчав геологічну будову України
Б.  Бондарчук В.Г.
2.  Досліджував степове лісівництво
В. Погребняк П.С.
3.  Розробив учення про біосферу
Г.  Вернадський В.І.
4.  Розробив класифікацію типів лісів українського Полісся

13.           Установіть відповідність  між островами та особливостями їхнього географічного положення:
А.   Гавайські
1.      На сході омиваються водами Філіпінського моря
Б.    Маріанські
2.      Перетинаються Гринвіцьким меридіаном
В.   Філіпінські
3.      Розташовані водночас у двох, Північній і Південній, півкулях
Г.    Великі Зондські
4.     На заході омиваються водами Філіпінського моря

5.     Перетинаються Північним тропіком

14.           Знайдіть відповідність між геологічними ерами та подіями

А.Мезозой
1. Глобальне похолодання і зледеніння
Б.  Палеозой
2. Майже безперервно й повсюди вивергаються вулкани й утворювалися гори
В. Архей
3 Завдяки сприятливому клімату в Дніпровсько-Донецькій западині формувалися поклади нафти, солі, а в Донецькій складчастій області – вугілля
Г.  Кайнозой
4. У Кримських горах нагромаджувалися потужні відклади крейди

15.           Знайдіть відповідність між віком і поширенням гірських порід на території  України:
А.Наймолодші четвертинні відклади – піски, суглинки тощо
1.  Складчаста система Кримських гір
Б.  Давні кристалічні породи – граніти, гнейси тощо
2.  На всій території України
В. Молоді, неогенові пісковики, глини тощо
3.  Фундамент Українського кристалічного щита
Г.  Мезозойські вапняки і сланці
4.  Скіфська і західноєвропейська платформи

Теоретичний тур
1.     Одні з найвідоміших течій Світового океану зображені на картинах. Це – «Гольфстрім» У.Хомера і «Тепла морська течія Куросіо» Р.Кавабати. Ці художні полотна створили митці не лише з різних країн, а й з різних континентів; та й самі течії рухаються в різних океанах, між якими багатотисячна відстань. Однак, незважаючи на це, згадані течії є географічними аналогами. Куросіо іноді навіть називають тихоокеанським Гольфстрімом. Поясніть , що спільного в Гольфстріму та Куросіо. Як виникають ці течії, і як вони впливають на клімат прибережних територій? (10 балів)

2.     Окремі вершини Українських Карпат мають назви, що відбивають загальні особливості рельєфу цих гір. Так, Грунь походить від місцевого географічного терміна «грунь» ‒ невисока гора з м'якими контурами. Ще одна назва карпатської вершини ‒ Плоска. Таке саме значення має і назва ще однієї вершини наших Карпат ‒ Плянуль, що походить від румунського «рівна, плоска». Які географічні передумови появи таких назв вершин? Чи й справді для українських Карпат характерні здебільшого м'які обриси? (10 балів)

3.     Карти укладають у певних картографічних проекціях (залежно від території та поставлених завдань). Чому при укладанні морських карт віддають перевагу проекції Меркатора (рівнокутній циліндричній проекції)? Обґрунтуйте відповідь (12 балів).

Практичний тур
1.     Розв'яжіть задачу. У той момент, коли в Києві місцевий час становить 12 год., у пункті, де працює бригада геологів, місцевий час - 11 годин. Визначте географічні координати місця роботи бригади, якщо висота Полярної зірки над горизонтом у цій місцевості  становить 49°(8 балів) 

2.     Використовуючи масштаб і умовні знак, накресліть схему руху школярів і визначте, куда вони прийдуть вкінці подорожі.
Школярі вирушили в похід. Вони вийшли зі школи й пішли по шосе на північ. Через 400 м повернули на захід і пішли польовою дорогою, через 300 м увійшли до невеликого лісу. Пройшовши ще 300 м, діти вийшли з лісу і повернули на південний захід. Через 100 м почалася лука, яка простяглася вздовж дороги на 300 м до річки, що протікає з північного заходу на південний схід. Школярі перейшли річку дерев'яним мостом і продовжили свій шлях стежиною, що йшла вздовж берега. Через 300 м побачили поодиноку березу, від якої стежина повернула на південь, а за 200 м праворуч від дороги розташована криниця. Відпочивши школярі  пішли на схід і через 300 м дійшли до річки, яку перейшли дамбою. Далі їх шлях пролягав на північний схід. Куди вони вийшли через 500 м? (10 балів)

3.     Уважно розгляньте малюнок. Що на ньому зображено і яку інформацію він несе? Як створюються подібні креслення? (12 балів) 




ВСЬОГО:20+32+30+ = 82 бали

Комментариев нет:

Отправить комментарий